Login / Daftar ke Pengantin.com.my




Lupa kata laluan?

Daftar sekarang

Iklan kahwin - iklankan butik perkahwinan anda
 

Pantun Kahwin & Pantun Cinta Melayu

Himpunan pantun-pantun perkahwinan melayu dan juga pantun-pantun mengenai cinta.

Filter 

Display # 
# Tajuk Artikel Hits
1 Rindu Yang Membahang
Rindu yang membahangmembakar seluruh urat nadiyang tak mampu tertanggungmembawa aku kemarimenyusuri batas batas waktuyang pernah menjadi saksi cintaantara dua insan ...ri ... > lagi
1242

2 Kita Yang Terpisah
Hari-hari kala bersama indah tidak mampu diucap kerna masih mencari dimana cahaya yang dinanti sejak belum ada pertemuan ini   sekian banyak air mata dicurahkan pada bay ... > lagi
611

3 Kerana Cinta
Kerana cinta duri menjadi mawarkerana cinta cuka menjelma anggur segarKerana cinta keuntungan menjadi mahkota penawarKerana cinta kemalangan menjelma keberuntunganKerana ... > lagi
947

4 Pantun Saki Hati
Buah cempedak di luar pagarAmbil galah tolong jolokkanKenapa kau nak jolok pakai galahSebab cempedak tu dah jatuh kat luar pagar .Kalau ada sumur di ladangBolehlah hamba ... > lagi
1131

5 Pantun Untuk Abang
Bunga mawar di atas batu,Bau semerbak dicium selalu,Walaupun jauh beribu batu,Kebahagian Abang adik doakan selalu.Nasi minyak terlepas lagi,Simpanlah sikit di dalam peti, ... > lagi
1545

6 Cinta Pun Berpulang
Jasad itu berlalu dan berjalan sedihDengan rintih tangis dan linangan airmataIa taburkan kamboja di setiap langkahnya!Ia gali petak tanah dengan tangannya!Ia membunuh!Ia ... > lagi
804

7 Puisi Cinta - Suka
kau sangat suka, aku lagilah sukamacam dunia kita yg punya dua mingguterperap dalam bilik aje sampaimakan pun selalu terlupa kau sangat suka, aku lagilah sukatiga empat ... > lagi
872

8 Puisi Cinta - Tentang Kekasih
"Yang"yang aku ingat tentangmu;ialah caramu yang meninggalkan ku pergi,yang dapat membuatku tak ingin tertidur saat malam datang,hanya mampu mendengarkan gurauan malamket ... > lagi
890

9 Nafasku dan Senyumanmu
Aku dan nafaskuTerpuruk di siniMata terpejamHati menggumamHilang tanpa arahTeraniaya sunyiTerbuai aku hilangTerkubur dalam emosiTanpa bisa bersembunyiDalam gelapnya kabut ... > lagi
1007

10 Puisi Cinta - Masihkah Kau Merinduiku?
masihkah kau merasa rinduiku?seperti malam sekian tahun lampausaat kita belajar mengerti cintaaku belumlah tua!, itu katamutapi apakah kita masih tetap muda?jiwaku tetap ... > lagi
1151

11 Puisi - Cinta Tiga Segi
CintaRumitnya..Hadir tanpadipintaMengapa hati iniPada dia yang kukata saudaraMengapa hati iniAda secebis rinduPada dia disanaAku tahu dia berpunyaAku tahu hati iniMencint ... > lagi
1342

12 Kejujuran Lelaki
Nah, ambil la benda ni.Apa ni?Ini adalah hati. Hati aku.Hati kau? Hmm.. kenapa kau sudi kasi kat aku?Sebab kau dah jadik sebahagian dari aku.Kau lebih dari seorang kawan. ... > lagi
1290

13 Pantaskah Aku Cemburu?
pantaskah aku cemburu?setelah waktu bergulir sekian lamasetelah cinta berganti maknadan kita tak saling bersamapantaskah aku cemburu?jika itu yang kau tanyakanmaka berika ... > lagi
1278

14 Kita Yang Terpisah
Kita Yang Terpisah hari-hari kala bersamaindah tidak mampu diucapkerna masih mencari dimana cahayayang dinanti sejak belum ada pertemuan ini sekian banyak air mata dicu ... > lagi
1093

15 Sessungguhnya Cinta
Ku cuba rajut kembaliKisah kasih yang pernah teruraiDengan benang cinta yang tulusPenuh kasih sayang dan pengorbananYang tak pernah lunturDemi cinta yang tak pernah kumil ... > lagi
1129

16 Puisi Cinta - Sayang ku Rindui Mu
Sayang...Saat dirimu teramat ku rinduiKu biarkan jemariku menariMelakarkan kata dari hatiMenulis puisiSemoga kau mengerti SayangSaat dirimu teramat ku rinduiKu pejamkan ... > lagi
1705

17 Puisi Cinta - Mungkinkah Kau Merasakan
Salahlah akuBila kuingin kau ada di siniMasa-masa indah denganmuDisisiku menemaniku...Di setiap denyut nadikuKu takkan menyerahKucoba bertahan dan bertahanHadapi smua rin ... > lagi
2721

18 Puisi Cinta - Perawan Cinta
Telah terlukis kisah diriku Terpenjara dalam cintamu Bibir beku tak dapat berucap Sulit menolak Terlambat kurasakan cinta Kepedihan kan menanti aku Kesucian cintamu berd ... > lagi
4902

19 Susahnya Jadi Isteri
Susahnya jadi isteri.. dapat suami terlalu sayangkan kita.. kemana pergi dia nak bawa walau kekedai nak beli asam jawa..   susahnya jadi isteri.. dapat suami suka kont ... > lagi
2676

20 Syair Cinta ~ Indahnya Cinta
Cintamu hadir dalam sunyi...Cintamu hadir dalam lembut..Cintamu hadir dalam kasih..Cintamu hadir dalam damai..   Engkau hadir saat gelap..Engkau hadir dalam pekat..En ... > lagi
4440

21 Kata Cinta & Karena Cinta
ketika cinta menghampiriku tak pernah terbayangkan jika akan membuatku terluka bukan'kah cinta jujur adanya tapi mengapa karena aku kecewa haruskah'ku berlari pergi men ... > lagi
2949

22 Kata Cinta ~ Aku Cinta Kamu
Cinta.... ku bahagia bersandar denganmu... Ku rasakan cucuran rahmat darimu... dan tak ingin daku berpeluh kesah dengan apa yg terjadi... Aku sayang kamu deh....   Mani ... > lagi
34033

23 Sajak Cinta Hakiki
Janganlah kerana cinta kita jadi butaTak nampak realiti dan fantasiBerpijaklah dibumi nyata, dan ukurlah baju di badan sendiriJangan bersandar pada hati semata kerana hat ... > lagi
4525

24 Puisi Perempuan
 tercipta untuk menemani adam ketika duka atau suka bukan untuk jadi boneka perempuan yang tercipta dengan keindahan dan kecantikkan bukan paras jadi ... > lagi
3184

25 Puisi Cinta Untuk Mu Selalu
Dari awan yang tenang Dari muka yang bersih Kulihat wajah permata air ku Walau gembira tiada duka dan sengsara Ku memegang erat tangan Bagaikan ada bayangan hitam di fi ... > lagi
2785

26 Memilih Cinta Sejati
Cinta yang datang begitu banyak sekaliMenjadi aku binggung seketikaMana satu cinta sejatiMana satu cinta nan suciAku menjadi takut sendiriSeandainya tersalah lagiMemilih ... > lagi
5347

27 Cinta Kawan
Satu hari CINTA & KAWAN berjalan dalam kampung...Tiba-tiba CINTA terjatuh dalam telaga... Kenapa??  Kerana CINTA itu buta.. Lalu KAWAN pun ikut terjun dalam telaga.. ... > lagi
3194

28 Syair Cinta
Pada sekuntum mawar yang mekar dan air sungai yang mengalir disitu ku lihatterukir wajah mu dan tertulis....kisah cinta kita berdua. Sebuah nostalgia yang lalu tidak muda ... > lagi
4240

29 Puisi Cinta
Cinta... Aku datang hanya membawa cinta... Cinta yg hadir dengan penuh mesra.. Yang ingin dipeluk mu sepenuh jiwa.. Cintaku bukan cinta yg penuh dusta... Atau cin ... > lagi
17815

30 Puisi Suami Ingin Kahwin Lagi
Isteriku, jika engkau bumi, akulah matahari. Aku akan menyinari mu kerana engkau mengharapkan sinaran dari ku. Ingatlah bahtera yg kita kayuh, begitu penuh riak gelom ... > lagi
3638

31 Lelaki dan Wanita
Ujar lelaki, wanita itu lemah Ujar wanita, mereka adalah lembut Antara lemah Dan lembut.....besar perbezaannya Namun Ada yang tidak rela mengakuinya Telah ditakdirkan ... > lagi
3534

32 Buat Suami/bakal suami dan Isteri/bakal isteri
Untuk suami.. renungkanlah. .. Pernikahan atau perkawinan menyingkap tabir rahsia Isteri yang kamu nikahi tidaklah semulia Khadijah tidaklah setaqwa Aisyah ... > lagi
12133

33 Cinta vs Suka
Di hadapan orang yang kita cinta, hati kita akan berdegup kencang... Tapi di depan orang yang kita suka, hati kita akan gembira... Di depan orang yang kita ci ... > lagi
4971

34 Kekecewaan
Pisau raut hilang di rimba Pakaian anak raja di Juddah Karam di laut boleh ditimba Karam di hati bilakah sudah? Buah berangan masaknya merah Keleka ... > lagi
4500

35 Pantun Orang Ber "Couple"
nak kata dah kahwin, rasanya belum lagi, bila tanya bila nak kawin? entahlah..... x tau lagi.... perangai mengalahkan org dah kawin berkepit sana-sini, padahal bu ... > lagi
15174

36 Sindir-sindir Sayang
masa bercinta engkau suka aku pun suka kemana pergi pun tak apa yang penting jalan berdua naik bas pun takpa jalan tengah panas pun takpa sampai melecet ketiak jadi ... > lagi
14693

37 Pantun Pengantin
Ikan di laut asam di darat Dalam kuali bertemu jua Hati terpaut janji diikat Atas pelamin bertemu jua Orang jauh dikenang-kena ... > lagi
48988

 
 

Iklan

Zyda Bridal Collections
Pelamin berkonsep ukiran kayu dengan kerusi jati yang ringkas tapi nampak klasik sesuai untuk majlis dirumah samada... >> lagi
Pelamin berkonsep ukiran kayu dengan kerusi jati yang ringkas tapi      nampak klasik sesuai untuk majlis dirumah samada akad nikah atau      bersanding.

Shout it!

Nick:

Message:

Peti Undi

Siapakah yang paling mempengaruhi dalam pemilihan pasangan suami isteri anda?
 

Kisah Cinta Pilihan

Cinta Ke Hujung Nyawa
Kisah cinta kami bermula 5 tahun lepas, iaitu pada akhir Disember 2003. Kami bersahabat setahun sebelum tahun tersebut melalui email dan telefon. Kami tidak pernah berjumpa selama setahun, dan pada akhir tahun 2003 kami berdua mengagahkan diri untuk mengatur s
>>lagi mengenai kisah cinta mereka

Himpunan Koleksi Kisah Cinta

Who's Online

We have 55 guests online

Facebook