Login / Daftar ke Pengantin.com.my




Lupa kata laluan?

Daftar sekarang

Iklan kahwin - iklankan butik perkahwinan anda
 

Segala maklumat mengenai Perkahwinan Melayu di Malaysia dari persiapan perkahwinan Melayu, tips-tips menjaga perkahwinan kepada permasalahan dalam rumahtangga dan isu-isu semasa perkahwinan melayu di Malaysia.

Idea Kreatif Untuk Cenderamata Perkahwinan

Sunday, 05 August 2012 10:27

Idea Kreatif Untuk Cenderamata Perkahwinan. Jika anda inginkan kelainan untuk majlis perkahwinan anda  



Pernikahan tidak sah jika berkahwin tanpa izin wali

Sunday, 05 August 2012 10:25

PERSOALAN mengenai insan yang bergelar wali hakim menjadi tumpuan masyarakat Islam di negara ini baru-baru ini. Ia apabila isu pasangan yang telah berkahwin selama setahun dibatalkan perkahwinan mereka oleh kadi dengan alasan wali hakim yang mengahwinkan si isteri tidak layak menjadi walinya kerana



Rindu Yang Membahang

Sunday, 05 August 2012 10:24

Rindu yang membahangmembakar seluruh urat nadiyang tak mampu tertanggungmembawa aku kemarimenyusuri batas batas waktuyang pernah menjadi saksi cintaantara dua insan ...rindu yang membahangmelontarkan aku kembali kedaerah inimengutip sisa sisa kenanganyang pernah bertaburan ketika dulurindu yang memb



Lelaki Malaysia Ke Sambas Untuk Nikah Lagi

Wednesday, 01 August 2012 11:28

 Kuching: Serendah RM18 ($7.36).Dengan hantaran itu, lelaki dari Malaysia boleh berkahwin dengan gadis negara jiran yang tinggal di kawasan Sambas, Kalimantan Barat, melalui kegiatan dikenali sebagai nikah siri.Kegiatan ini kebanyakannya dicari oleh lelaki yang mahu berkahwin dua, tiga atau empat,



Kita Yang Terpisah

Wednesday, 01 August 2012 11:25

Hari-hari kala bersama indah tidak mampu diucap kerna masih mencari dimana cahaya yang dinanti sejak belum ada pertemuan ini   sekian banyak air mata dicurahkan pada bayang-bayang cinta yang sepi berkira dalam gembala yang tidak berwang untuk membeli cinta agung   pahit sudah meniti dalam usia seh



Kisah Isteri Curang

Wednesday, 01 August 2012 11:22

Dalam satu kejiranan... bermulalah satu cerita dimana isteri jiran sebelah ni jatuh cinta dengan suami jiran sebelah.Jadi.....korang faham-fahamlah apa yang dia orang buat kat rumah si isteri tuh. Tak disangka-sangka, suami si isteri ni pulang awal dari kerja hari tu. Maka, kelam-kabutlah si isteri



Gambar Perkahwinan Ella & Azhar Pada 8 Julai 2012

Sunday, 22 July 2012 12:08

Gambar-gambar perkahwinan Ella & Azhar. Perkahwinan yang berlansung pada 8 Julai 2012             



Saksi Serba Tahu

Sunday, 22 July 2012 12:00

Di sebuah mahkamah, satu kes sedang di dengar denganmenghadirkan seorang saksi utama seorang ibu tua. Peguamcara mendapat giliran pertamauntuk bertanya beberapa soalan kepada saksi.Peguamcara : Makcik Fatima, makcik kenal siapa saya?Makcik Fatima : Ya, saya tahu benar siapa kamu, malahsejak kecil l



Kerana Cinta

Sunday, 01 July 2012 11:14

Kerana cinta duri menjadi mawarkerana cinta cuka menjelma anggur segarKerana cinta keuntungan menjadi mahkota penawarKerana cinta kemalangan menjelma keberuntunganKerana cinta rumah penjara tampak bagaikan kedai mawarKerana cinta tompokan debu kelihatan seperti tamanKerana cinta api yang berkobar-ko



Tidak Pernah Bagi Sumbangan

Sunday, 01 July 2012 11:13

Di sebuah kampung, seorang penghulu mendapati salahseorang penduduk kampungnya yang bernama Lamin tidakpernah membayar tuntutan bulanan kampung. Lamin memangterkenal dan merupakan salah seorang yang terkaya disitu. Penghulu mengambil keputusan untuk berjumpadengannya.Tok Penghulu: Selamat pagi Encik



Suami Menang Loteri RM3 Juta

Sunday, 01 July 2012 11:12

Seorang lelaki bergelar suami pulang ke rumah danmemanggil isterinya secara tiba-tiba.Suami: Sayang, cepat kemaskan beg awak!Isteri: Kenapa?Suami: Abang baru menang loteri 3 juta ringgit.Isteri: Wah, bagusnya! Abang nak saya kemaskan beguntuk bercuti ke mana? Kita hendak naik kapal mewahatau bercuti



Sifat Seorang Wanita

Sunday, 24 June 2012 13:18

Ilmu yang harus dimiliki oleh lelaki terhadap wanita...supaya kalian saling memahami..Sifatnya seorang wanita..."1. Sensitif : Bukan bermaksud suka merajuk, tapi hanya ingin bermanja dan mendapatkan perhatian.2. Cerewet : Bukan bermaksud FUSSY tak tentu hala, kadang2 ingin LELAKI mengikut kata-katan



Pantun Saki Hati

Sunday, 24 June 2012 13:17

Buah cempedak di luar pagarAmbil galah tolong jolokkanKenapa kau nak jolok pakai galahSebab cempedak tu dah jatuh kat luar pagar .Kalau ada sumur di ladangBolehlah hamba menumpang mandiPatutlah bau badan kau busuk semacamBilik air ada, buat apa kau mandi kat ladang..Pisang emas dibawa berlayarMasak



Talak Ketika Marah

Sunday, 24 June 2012 13:15

Bersama: MOHD. YUSOF ABASSOALAN: saya diceraikan suami dengan talak satu. Kawan-kawan menasihati saya agar segera berpisah dengan suami dan tidak harus tinggal dalam rumah dan balik segera ke kampung. Apa pandangan tuan dalam perkara ini ? Salwani Suhaimi, Temerloh Pahang.JAWAPAN: Umat Islam sejak



Suami Keluar Masuk Disko

Sunday, 24 June 2012 13:13

Seorang ibu muda sedang mengadu pada temannya, "Akuterpaksa minta cerai dari suamiku.""Kenapa..?" tanya temannya kehairanan."Habis, hampir setiap malam kerjanya keluar masukdisko," jawab si ibu muda."OOOOhh, jadi suamimu itu kaki disko lah yer.. ?"tanya temannya lagi."Bukan begitu..,sebenarnya dia k



Tulang Rusukku

Sunday, 17 June 2012 11:43

WANITA : Siapa yang paling kamu cintai di dunia ini?LELAKI : Kamu!!!WANITA : Menurut kamu, saya ini siapa?LELAKI : (Berfikir sejenak, lalu menatap WANITA dengan pasti).Kamu, tulang rusukku!Kerana Allah melihat bahawa Adam kesepian. Saat Adam sedang lenatidur, Allah mengambil rusuk Adam dan menciptak



Tugas Suami Nasihat Isteri Lakukan Kebaikan, Elak Perbuatan Terlarang

Sunday, 17 June 2012 11:41

RASULULLAH SAW menggariskan beberapa tanggungjawab yang perlu dilaksanakan oleh suami bagi membahagiakan isterinya. Antaranya:Suami perlu menasihati isteri supaya melakukan kebaikan dengan penuh hikmah.Daripada Abi Hurairah, katanya, Rasulullah SAW bersabda bermaksud: "Berwasiatlah kamu sekalian (un



Pantun Untuk Abang

Sunday, 17 June 2012 11:39

Bunga mawar di atas batu,Bau semerbak dicium selalu,Walaupun jauh beribu batu,Kebahagian Abang adik doakan selalu.Nasi minyak terlepas lagi,Simpanlah sikit di dalam peti,Dengar kata Abang sengeh nampak gigi,Maklumlah dah jumpa yang berkenan di hati.



Kahwin Cerai Gaya Hidup Masa Kini

Sunday, 10 June 2012 11:37

Bilangan kes perceraian melibatkan pasangan Islam di negara ini berada pada tahap 10 hingga 15 peratus. Peratusan tersebut dianggap tinggi, biarpun masih terkawal. Pun begitu, timbul persoalan, adakah kahwin, dan cerai sudah menjadi gaya hidup masa kini?Islam amat menggalakkan perkahwinan yang meny



Suami Wajar Bantu Urusan Rumah Tangga

Sunday, 10 June 2012 11:35

Ketua keluarga perlu kikis sikap ego, ringankan tugas isteri demi keharmonian keluargaALAM rumah tangga tidak boleh dianggap remeh oleh setiap pasangan. Mungkin sebelum berkahwin, setiap individu hanya memikirkan tanggungjawab pada diri sendiri, namun senario itu secara automatik akan berubah selep



Suami Isteri ~ Cinta Untuk Bersatu

Sunday, 10 June 2012 11:32

Tiada kata seindah bahasa yang dapat digambarkan dengan setulusnya cinta seorang suami kepada isterinya. Tiada madah pujangga yang dapat memukau seorang suami dengan hanya ikhlasnya cinta seorang isteri kepada suaminya.Keakraban dan kemesraan yang penuh dengan kasih sayang suami isteri di dunia ada



Wahai Para Suami - Tersalah Pilih Isteri

Sunday, 27 May 2012 13:03

Wahai para suami...Terkadangkala tergambar di benak fikiran sesetengah daripada kita bahawa kita telah membuat pilihan yang salah ketika memilih isteri. Sehingga ianya sentiasa bermain dibenak fikirannya. Akhirnya, mengubah perasaan terhadap isterinya sendiri. Seterusnya cinta akan berubah menjadi



Suami Kedekut

Sunday, 27 May 2012 12:55

Suatu malam seorang isteri meminta wang belanja tambahan dari suaminya seorang yang kedekut.Lalu suaminya mengeluarkan wang RM 5000 dari poketnya lalu berjalan ke arah cermin. "Awak tengok wang yang di dalam cermin itu ?" sambil menunjuk kedalam cermin..."Awak ambil yang itu.. dan yang diluar cermi



Suami Isteri Terpaksa Kahwin Semula

Sunday, 27 May 2012 12:49

MUAR 10 Feb 2006. - Sepasang suami isteri yang dinikahkan setahun lalu oleh kadi daerah ini kini terpinga-pinga, setelah pejabat agama itu memberitahu pernikahan mereka tidak sah. Ekoran itu pasangan berkenaan Muhammad Nazirul Azman Nasaruddin, 24, dan isterinya, Zanariah Abdullah, 24, diarahkan '



Hidung pasangan anda

Sunday, 20 May 2012 03:09

Allah menjadikan setiap umat-Nya berbeza antara satu sama lain. Setiap manusia ciptaan-Nya begitu unik Dan mempunyai keistimewaan yang tersendiri. Mungkin ramai yang tidak menyangka selain wajah Dan tingkahlaku seseorang, bentuk hidung juga memainkan peranan dalam menyingkap peribadi seseorang itu.



 
 

Iklan

SERI MAHKOTA
Songket diiktiraf sbg raja segala songket tempatan.  Keindahannya tiada tolok tandingnya.  Terdapat pelbagai warna... >> lagi
Songket diiktiraf sbg raja segala songket tempatan.  Keindahannya tiada tolok tandingnya.  Terdapat pelbagai warna songket boleh dipilih mengikut selera anda.  Persalinan ini sudah tentu menjadikan penampilan mempelai manis dan jelita sekali....

Shout it!

Nick:

Message:

Peti Undi

Berapakah Bajet Perkahwinan Anda?
 

Kisah Cinta Pilihan

Cinta Ke Hujung Nyawa
Kisah cinta kami bermula 5 tahun lepas, iaitu pada akhir Disember 2003. Kami bersahabat setahun sebelum tahun tersebut melalui email dan telefon. Kami tidak pernah berjumpa selama setahun, dan pada akhir tahun 2003 kami berdua mengagahkan diri untuk mengatur s
>>lagi mengenai kisah cinta mereka

Himpunan Koleksi Kisah Cinta

Who's Online

We have 69 guests online

Facebook