Login / Daftar ke Pengantin.com.my




Lupa kata laluan?

Daftar sekarang

Iklan kahwin - iklankan butik perkahwinan anda
 

Pantun Kahwin & Pantun Cinta Melayu

Himpunan pantun-pantun perkahwinan melayu dan juga pantun-pantun mengenai cinta.

Filter 

Display # 
# Tajuk Artikel Hits
1 Rindu Yang Membahang
Rindu yang membahangmembakar seluruh urat nadiyang tak mampu tertanggungmembawa aku kemarimenyusuri batas batas waktuyang pernah menjadi saksi cintaantara dua insan ...ri ... > lagi
2679

2 Kita Yang Terpisah
Hari-hari kala bersama indah tidak mampu diucap kerna masih mencari dimana cahaya yang dinanti sejak belum ada pertemuan ini   sekian banyak air mata dicurahkan pada bay ... > lagi
1206

3 Kerana Cinta
Kerana cinta duri menjadi mawarkerana cinta cuka menjelma anggur segarKerana cinta keuntungan menjadi mahkota penawarKerana cinta kemalangan menjelma keberuntunganKerana ... > lagi
1798

4 Pantun Saki Hati
Buah cempedak di luar pagarAmbil galah tolong jolokkanKenapa kau nak jolok pakai galahSebab cempedak tu dah jatuh kat luar pagar .Kalau ada sumur di ladangBolehlah hamba ... > lagi
2013

5 Pantun Untuk Abang
Bunga mawar di atas batu,Bau semerbak dicium selalu,Walaupun jauh beribu batu,Kebahagian Abang adik doakan selalu.Nasi minyak terlepas lagi,Simpanlah sikit di dalam peti, ... > lagi
2818

6 Cinta Pun Berpulang
Jasad itu berlalu dan berjalan sedihDengan rintih tangis dan linangan airmataIa taburkan kamboja di setiap langkahnya!Ia gali petak tanah dengan tangannya!Ia membunuh!Ia ... > lagi
1438

7 Puisi Cinta - Suka
kau sangat suka, aku lagilah sukamacam dunia kita yg punya dua mingguterperap dalam bilik aje sampaimakan pun selalu terlupa kau sangat suka, aku lagilah sukatiga empat ... > lagi
1480

8 Puisi Cinta - Tentang Kekasih
"Yang"yang aku ingat tentangmu;ialah caramu yang meninggalkan ku pergi,yang dapat membuatku tak ingin tertidur saat malam datang,hanya mampu mendengarkan gurauan malamket ... > lagi
1458

9 Nafasku dan Senyumanmu
Aku dan nafaskuTerpuruk di siniMata terpejamHati menggumamHilang tanpa arahTeraniaya sunyiTerbuai aku hilangTerkubur dalam emosiTanpa bisa bersembunyiDalam gelapnya kabut ... > lagi
1831

10 Puisi Cinta - Masihkah Kau Merinduiku?
masihkah kau merasa rinduiku?seperti malam sekian tahun lampausaat kita belajar mengerti cintaaku belumlah tua!, itu katamutapi apakah kita masih tetap muda?jiwaku tetap ... > lagi
1927

11 Puisi - Cinta Tiga Segi
CintaRumitnya..Hadir tanpadipintaMengapa hati iniPada dia yang kukata saudaraMengapa hati iniAda secebis rinduPada dia disanaAku tahu dia berpunyaAku tahu hati iniMencint ... > lagi
2230

12 Kejujuran Lelaki
Nah, ambil la benda ni.Apa ni?Ini adalah hati. Hati aku.Hati kau? Hmm.. kenapa kau sudi kasi kat aku?Sebab kau dah jadik sebahagian dari aku.Kau lebih dari seorang kawan. ... > lagi
2020

13 Pantaskah Aku Cemburu?
pantaskah aku cemburu?setelah waktu bergulir sekian lamasetelah cinta berganti maknadan kita tak saling bersamapantaskah aku cemburu?jika itu yang kau tanyakanmaka berika ... > lagi
2148

14 Kita Yang Terpisah
Kita Yang Terpisah hari-hari kala bersamaindah tidak mampu diucapkerna masih mencari dimana cahayayang dinanti sejak belum ada pertemuan ini sekian banyak air mata dicu ... > lagi
1847

15 Sessungguhnya Cinta
Ku cuba rajut kembaliKisah kasih yang pernah teruraiDengan benang cinta yang tulusPenuh kasih sayang dan pengorbananYang tak pernah lunturDemi cinta yang tak pernah kumil ... > lagi
1871

16 Puisi Cinta - Sayang ku Rindui Mu
Sayang...Saat dirimu teramat ku rinduiKu biarkan jemariku menariMelakarkan kata dari hatiMenulis puisiSemoga kau mengerti SayangSaat dirimu teramat ku rinduiKu pejamkan ... > lagi
2517

17 Puisi Cinta - Mungkinkah Kau Merasakan
Salahlah akuBila kuingin kau ada di siniMasa-masa indah denganmuDisisiku menemaniku...Di setiap denyut nadikuKu takkan menyerahKucoba bertahan dan bertahanHadapi smua rin ... > lagi
3503

18 Puisi Cinta - Perawan Cinta
Telah terlukis kisah diriku Terpenjara dalam cintamu Bibir beku tak dapat berucap Sulit menolak Terlambat kurasakan cinta Kepedihan kan menanti aku Kesucian cintamu berd ... > lagi
6277

19 Susahnya Jadi Isteri
Susahnya jadi isteri.. dapat suami terlalu sayangkan kita.. kemana pergi dia nak bawa walau kekedai nak beli asam jawa..   susahnya jadi isteri.. dapat suami suka kont ... > lagi
3415

20 Syair Cinta ~ Indahnya Cinta
Cintamu hadir dalam sunyi...Cintamu hadir dalam lembut..Cintamu hadir dalam kasih..Cintamu hadir dalam damai..   Engkau hadir saat gelap..Engkau hadir dalam pekat..En ... > lagi
5315

21 Kata Cinta & Karena Cinta
ketika cinta menghampiriku tak pernah terbayangkan jika akan membuatku terluka bukan'kah cinta jujur adanya tapi mengapa karena aku kecewa haruskah'ku berlari pergi men ... > lagi
3704

22 Kata Cinta ~ Aku Cinta Kamu
Cinta.... ku bahagia bersandar denganmu... Ku rasakan cucuran rahmat darimu... dan tak ingin daku berpeluh kesah dengan apa yg terjadi... Aku sayang kamu deh....   Mani ... > lagi
37307

23 Sajak Cinta Hakiki
Janganlah kerana cinta kita jadi butaTak nampak realiti dan fantasiBerpijaklah dibumi nyata, dan ukurlah baju di badan sendiriJangan bersandar pada hati semata kerana hat ... > lagi
5227

24 Puisi Perempuan
 tercipta untuk menemani adam ketika duka atau suka bukan untuk jadi boneka perempuan yang tercipta dengan keindahan dan kecantikkan bukan paras jadi ... > lagi
3781

25 Puisi Cinta Untuk Mu Selalu
Dari awan yang tenang Dari muka yang bersih Kulihat wajah permata air ku Walau gembira tiada duka dan sengsara Ku memegang erat tangan Bagaikan ada bayangan hitam di fi ... > lagi
3477

26 Memilih Cinta Sejati
Cinta yang datang begitu banyak sekaliMenjadi aku binggung seketikaMana satu cinta sejatiMana satu cinta nan suciAku menjadi takut sendiriSeandainya tersalah lagiMemilih ... > lagi
6022

27 Cinta Kawan
Satu hari CINTA & KAWAN berjalan dalam kampung...Tiba-tiba CINTA terjatuh dalam telaga... Kenapa??  Kerana CINTA itu buta.. Lalu KAWAN pun ikut terjun dalam telaga.. ... > lagi
3826

28 Syair Cinta
Pada sekuntum mawar yang mekar dan air sungai yang mengalir disitu ku lihatterukir wajah mu dan tertulis....kisah cinta kita berdua. Sebuah nostalgia yang lalu tidak muda ... > lagi
5175

29 Puisi Cinta
Cinta... Aku datang hanya membawa cinta... Cinta yg hadir dengan penuh mesra.. Yang ingin dipeluk mu sepenuh jiwa.. Cintaku bukan cinta yg penuh dusta... Atau cin ... > lagi
19593

30 Puisi Suami Ingin Kahwin Lagi
Isteriku, jika engkau bumi, akulah matahari. Aku akan menyinari mu kerana engkau mengharapkan sinaran dari ku. Ingatlah bahtera yg kita kayuh, begitu penuh riak gelom ... > lagi
4242

31 Lelaki dan Wanita
Ujar lelaki, wanita itu lemah Ujar wanita, mereka adalah lembut Antara lemah Dan lembut.....besar perbezaannya Namun Ada yang tidak rela mengakuinya Telah ditakdirkan ... > lagi
4182

32 Buat Suami/bakal suami dan Isteri/bakal isteri
Untuk suami.. renungkanlah. .. Pernikahan atau perkawinan menyingkap tabir rahsia Isteri yang kamu nikahi tidaklah semulia Khadijah tidaklah setaqwa Aisyah ... > lagi
14504

33 Cinta vs Suka
Di hadapan orang yang kita cinta, hati kita akan berdegup kencang... Tapi di depan orang yang kita suka, hati kita akan gembira... Di depan orang yang kita ci ... > lagi
5679

34 Kekecewaan
Pisau raut hilang di rimba Pakaian anak raja di Juddah Karam di laut boleh ditimba Karam di hati bilakah sudah? Buah berangan masaknya merah Keleka ... > lagi
5195

35 Pantun Orang Ber "Couple"
nak kata dah kahwin, rasanya belum lagi, bila tanya bila nak kawin? entahlah..... x tau lagi.... perangai mengalahkan org dah kawin berkepit sana-sini, padahal bu ... > lagi
20542

36 Sindir-sindir Sayang
masa bercinta engkau suka aku pun suka kemana pergi pun tak apa yang penting jalan berdua naik bas pun takpa jalan tengah panas pun takpa sampai melecet ketiak jadi ... > lagi
16932

37 Pantun Pengantin
Ikan di laut asam di darat Dalam kuali bertemu jua Hati terpaut janji diikat Atas pelamin bertemu jua Orang jauh dikenang-kena ... > lagi
55798

 
 

Iklan

Azzalynn's Bridal
Warna Ungu (Dark Purple) menjadi trend penamat 2008. Warna ungu merupakan lambang cinta yg hangat dan dalam. Kisah Cinta... >> lagi
Warna Ungu (Dark Purple) menjadi trend penamat 2008. Warna ungu merupakan lambang cinta yg hangat dan dalam. Kisah Cinta pasangan pengantin jelas terzahir melalui pemilihan warna menarik ini..Warna ini sememangnya cantik dikenakan pengantin berkulit cerah mahupun sederhana cerah.French Lace Ungu sememangnya cantik digayakan dengan pemakaian tudung pengantin berlapis. Tampil bagai sang puteri. Sulaman dan manik pada tudung pengantin digayakan dengan kemas bagi menampilkan seri pengantin. Usah risau. Andai anda berminat dengan warna ini, cuba dahulu dan kenakan di badan. Dengan sentuhan solekan pengantin professional kami, anda pasti tampak asli, cantik dan menarik. Alat solek KRYOLAN dan MAC sememangnya menghasilkan kesempurnaan yang anda impikan.  Layari butik perkahwinan http://azzalynnbridal.blogspot.com utk melihat jadual terkini. Layari butik pengantin kami di www.azzalynn.comKami menyediakan khidmat andaman pengantin menggunakan teknik solekan terbaik kombinasi KRYOLAN dan MAC.Pakej Perkahwinan lengkap termasuk Andaman Pengantin, Mekap Artis,  pelamin, mini pelamin, baju sanding seperti french lace dan songket bunga tabur, pintu gerbang, dekorasi khemah, dekorasi tangga, dekorasi laman, fotografi, videografi, catering dan canopy, kursus kecantikan, kursus solekan peribadi, kursus solekan pengantin, kursus pelamin serta pelbagai lagi. ******** Azzalynn's Bridal, Aromatherapie & Beauty Parlour  D RAZ Enterprise (Wedding Planner & Event Organizer) Tel :: 012-2399629  - Lynnda :@ 019-3980890  - Azza Fax :: 03-80603130  Yahoo Messenger :: YARNTZ Email :: nlynnda@yahoo.co.uk  Gambar2 bengkel dan wedding package di: http://pengantin.fotopages.com  Informasi bengkel kecantikan, bengkel solekan, bengkel andaman di: http://d-raz.fotopages.com http://azzalynnbridal.blogspot.com

Shout it!

Nick:

Message:

Peti Undi

Bagaimanakah anda berkenalan dengan pasangan anda sekarang?
 

Kisah Cinta Pilihan

Cinta Ke Hujung Nyawa
Kisah cinta kami bermula 5 tahun lepas, iaitu pada akhir Disember 2003. Kami bersahabat setahun sebelum tahun tersebut melalui email dan telefon. Kami tidak pernah berjumpa selama setahun, dan pada akhir tahun 2003 kami berdua mengagahkan diri untuk mengatur s
>>lagi mengenai kisah cinta mereka

Himpunan Koleksi Kisah Cinta

Who's Online

We have 148 guests online

Facebook