Login / Daftar ke Pengantin.com.my




Lupa kata laluan?

Daftar sekarang

Iklan kahwin - iklankan butik perkahwinan anda
 
Koleksi Pengantin HAIFA
Pelamin Putih Moden mempunyai kerusi yang unik dan cantik selain itu memberikan keselesaan kepada mempelai pengantin.... >> lagi
Pelamin Putih Moden mempunyai kerusi yang unik dan cantik selain itu memberikan keselesaan kepada mempelai pengantin.

Suami Jatuh Cinta Lagi

Attention, open in a new window. | Print | E-mail

User Rating: / 8
PoorBest 

dimana datangnya cinta?.....bagaimana kalau suami bercinta lagi?...tak perlu di nafi..saya rasa ia banyak berlaku...suami jatuh cinta lagi...saya pun
sering tewas..jatuh cinta..jujur..ini pengakuan ikhlas..

saya sangka dengan status suami orang..anak dah berderet..mustahil jatuh cinta..tapi jadi juga...siapa yang nak layan suami orang...orang perempuan tak
sanggup bina bahagia atas air mata orang lain..tapi jadi juga...

bermula dengan layan YM...ditahan-tahan..kawal-kawal..kami jadi mesra..diikuti dengan phone call...waktu itu semuanya indah..bercinta la katakan..ketawa
dan menangis sama-sama...nak buat cemana cinta terlarang...menangisla..mujur..bak kata orang alim..tanda tuhan tu sayang pada kita dia akan jauhkan kita
dari maksiat..kami tak pernah berjumpa..

dan tuhan tak izin kan kami bersama..ya..mungkin hubungan tu tak panjang...

semasa kami berhubungan saya begitu menjaga amalan ibadah..almaklumlah..doa sungguh-sungguh..harap ada jodoh..dimudahkan dari segala halangan...

tapi bila dia tiada lagi..rasa putus asa...amalan jadi kurang...frustla katakan..poyo..tua tak sedar diri..

begitulah syaitan menipu manusia...dan tuhan menguji kita dengan perasaan..

para suami..lihat wajah anak..lihat wajah isteri..doakan kita lihat wajah mereka seperti melihat wajah bidadari...itulah doa saya..dan terus
berdoa..ujian pasti akan datang lagi...hati-hati para suami..termasuklah saya sendiri..

saya pun tak faham..kenapa dalam usia lanjut..saya masih jatuh cinta lagi..minta nasihat kawan-kawan..


luahan dari seorang suami


Bookmarks ~ Kongsi ::

Komen
tamahayad
tamahayad_03@yahoo.com
ditulis oleh tamahayad pada 2007-07-19 12:21:06
kasihanilah isteri dan anak2 en. en fikirkanla ape perasaan en andai isteri en buat macam tu pada en..en carilah apa kesilapan yg telah isteri en lakukan dan ape kekurangan isteri en. tp en juga harus fikirkan apakah en tiada kesilapan dan kekurangan terhadap isteri en.
budak
fasha2020@yahoo.com
ditulis oleh budak pada 2007-07-19 12:26:24
kau memang jantan gatal
queeriena
black_rose8082@yahoo.com
ditulis oleh queeriena pada 2007-08-09 15:59:29
tak dinafikan perasaan tak bleh nak ditahan 
tapi selagi kita ingat waktu kita bersungguh-sungguh angkat nikah tu insyaallah benda ni tak jadi... 
lagipun kita bukan sepatutnya mencari salah isteri saja salah sendiri pun pasti ader 
sewaktu memulakan hidup suami isteri pasti tak semudah sekarang kenangilah jasa dia sanggup bersama susah senang... 
sekiranya dah ader zuriat ingat lah dia dah mempetaruhkan nyawanya untuk bagi zuriat pada encik...... tapi syukurlah encik dah sedar
queeriena
black_rose8082@yahoo.com
ditulis oleh queeriena pada 2007-08-09 15:59:34
tak dinafikan perasaan tak bleh nak ditahan 
tapi selagi kita ingat waktu kita bersungguh-sungguh angkat nikah tu insyaallah benda ni tak jadi... 
lagipun kita bukan sepatutnya mencari salah isteri saja salah sendiri pun pasti ader 
sewaktu memulakan hidup suami isteri pasti tak semudah sekarang kenangilah jasa dia sanggup bersama susah senang... 
sekiranya dah ader zuriat ingat lah dia dah mempetaruhkan nyawanya untuk bagi zuriat pada encik...... tapi syukurlah encik dah sedar
cardina79
cardina79@yahoo.com
ditulis oleh cardina79 pada 2007-08-20 17:40:12
syukur la kalau dah sedar. kadang2 manusia ni dia kena buat silap dulu baru dia belajar kan..dah adat kehidupan..cuba renungkan kenapa en. boleh jatuh hati pada dia..apa kelebihan dia? rasanya kelebihan dia tu ada jugak pada isteri en. cuma ye la..dah bertahun hidup bersama..yg depan mata pun dah nampak agak kabur..yg jelas cuma buruknya saja..sbagai suami, gilap la dia ikut kemahuan en..nanti en. jugak yg untung..
Isteri Tabah
kelisaoren@yahoo.com
ditulis oleh Isteri Tabah pada 2007-08-22 16:50:08
usia perkahwinan saya baru setahun 3 bulan. semasa dalam pantang, saya dapat tau suami cuba bermain cinta dgn perempuan lain. hancur luluh hati saya. kemudian dia berjanji tidak akan mengulanginya lagi. tak lama kemudian, saya dpt tau dia masih tidak dpt lupakan perempuan tu, awalnya hanya sbg rakan, kemudian suami mengaku mula menyukai perempuan itu. setelah berbincang, suami sedar dan cuba memberi perhatian kepada saya dan anak. baru2 ni pula saya dpt tau suami mula bercinta dgn seorang rakan (juga rakan saya). suami mengaku mereka dah sebulan begitu tetapi suami kata dia hanya suka2. saya tidak dpt menahan perasaan yang teramat sedih... sehingga saya katakan padanya, saya redha kalau takdir saya begini, biarlah saya membesarkan anak yang baru berusia 5 bulan. saya lepaskan kalau perempuan tu boleh bahagiakan suami sy. namun suami sy tetap mahukan saya dan anak.... cuma saya ada katakan, sekiranya berlaku lagi.. keputusan sy muktamad dan akan buat rujuk ke pejabat agama untuk tindakan selanjutnya. saya sgt sygkn suami saya... tetapi tindakan nya yg kebudak2an dan seakan lupa yg dia telah berkahwin membuatkn saya tawar hati.....

ya_zid12@yahoo.com
ditulis oleh pada 2008-10-15 18:16:40
hai.........DAH UJIAN DARI ALLAH TAALAH SAPE YANG NAK PIKUL BASIKAL SAMPAI 10 BATU........BIASA KITA NAMPAK ORANG NAIK BASIKAL KAN.......... 
SO BERILAH SEDIKIT KEPERIHATINAN.........null
Ain
noraienain@yahoo.com.my
ditulis oleh Ain pada 2008-12-09 15:16:44
Saya sudah berkahwin 7 tahun mempunyai 2 orang anak. Saya mendapat tahu suami saya bermain cinta dengan perempuan lain. Saya banyak bersabar ape yang telah suami saya buat saya selama 7 tahun walaupun saya selalu saje mendapat sms atau membaca daripada perempuan itu di sebabkan saya tiada bukti saya memendam rasa dan banyak makan hati.. dan pada suatu hari saya ternampak badan suami saya bertompok hitam, ya allah saya tak tahu macam mana perasaan saya ketika itu,.kami terus bergaduh dan saya minta suami saya melepaskan saya tapi sumai saya tak nak melepas kan saya dia masih sayangkan saya dengan anak2.Saya bagi dia untuk berfikir tetapi tak berjaya di sebabkan perempuan itu sudah memberitahu familynya..tetapi dengan keadaan sekarang suami saya tengah pecah kepala untuk memikirkannya, saya betul2 sayang kan suami saya, saya tak nak dimadukan apabila bermadu saya tahu amat perit bagi saya jika berpisah pun amat perit juga bagi saya...sekarang ni masih belum ade kata putus lagi saya tak tahu macam mana saya nak fikir..kalau perempuan itu satu kepala dengan saya tak pe.. ini tak dia lagi kurang hajar dengan saya, umurnya 22 tahun masih budak2 lagi, macam mana saya nak bermadu dengannya..sekarang ini suami saya selalu balik subuh2, saya betul-betul banyak bersabar kalau boleh saya nak selamatkan rumahtangga saya.. Tolonglah ape yang harus saya lakukan....
insan prihatin
nurmaira83@yahoo.com
ditulis oleh insan prihatin pada 2009-02-27 02:07:09
akum.. 
saya mengalami pengalaman suami mempunyai kekasih hati..memang hati remuk..tetapi apa guna dikesali perkara yang telah terjadi...langit tak selalu cerah...kadangkala allah datangkan ujian untuk menguji ketabahan hati...apa yang saya lakukan adalah meneliti kekurangan diri dan memperbaiki...kepada wanita di luar sane...tambat hati suami kembali... sering berdoa dan berusaha...selepas itu tawakal...jangan putus asa...mengadulah pada yang maha esa...maafkan perbuatan suami..berdoa dia kembali ke pangkal jalan...insyaallah suami akan kembali kepada kita...ingat cinta manusia hanya sementara..cinta allah adalah hakiki..hidup wanita solehah...
virgo_girls
flower_girls
ditulis oleh virgo_girls pada 2009-04-22 19:08:54
bagi saya xde masalah dgn cadagan ni..saya ingin bertanya bagaimanakah untuk menjauhkan pergaduhan kami???
iman
nsazima@yahoo.com
ditulis oleh iman pada 2009-05-11 19:04:48
Muhasabah diri...jangan korbankan perkahwinan yang telah lama dibina dengan hubungan yang hanya beberapa bulan @ tahun itu...Cuba fikirkan, jika isteri buat begitu pada anda...apakah tindakan anda..?
kakak
surimill@yahoo.com
ditulis oleh kakak pada 2009-07-18 16:07:31
Tolong ler para2 suami out there....kalau dah beristeri tu buat ler cara dah beristeri & beranak...... no such thing as jatuh cinta lagi....itu hanyalah godaan semata-mata......jangan layan sangat perasaan gatal tu........tak cukup ker tanggung-jawap yang dipikul selama ni ????? Nak tambah beban lagi ker.....??? Tak malu ker pada anak2 yang sedang membesar tu............Hantukkan kepala tu pada dindins simen.....pas tu barulah tanya selera........ :( :upset
nana
moon_tulip@yahoo.com
ditulis oleh nana pada 2009-07-18 20:42:09
Perkahwinan saya baru setahun. Suami sudah menyatakan hasrat untuk berkahwin lagi dengan seorg perempuan dari chatting website. Saya bernasib baik kerana suami meluahkan semua perasaan dia dan cerita pergaulan dia dengan perempuan tu dekat saya. Malah dia menunjukkan sms dia dan perempuan tu pada saya. Saya katakan padanya dengan lembut tapi keras adakah dia mampu dari segi ekonomi menyara kedua-dua isteri yang tidak bekerja. Walaupun saya bekerja saya tidak mahu suami mengharap duit saya bagi membantu dia menampung isteri kedua. Saya katakan saya tidak sanggup bermadu. Saya rela diceraikan dan mencari lelaki lain yang lebih menyayangi saya seorang. Suami katakan sekiranya dia tidak rela menceraikan saya, saya jawab dia kena balik semula ke rumah mak bapa dia dan saya dengan sendirinya minta cerai secara khuluk. Itulah keputusan saya. Alhamdulillah dia sedar dan faham dan cuba tidak melayan perempuan tu lagi.
nana
moon_tulip@hotmail.com
ditulis oleh nana pada 2009-07-18 20:50:13
Saya rasa kita perlu memandang diri kita sendiri sebagai isteri. Tanya suami apa perangai kita yang dia tak suka. Isteri kenalah cuba perbaiki kelemahan tersebut. Lepas tu giliran kita pula cakap apa perangai dia yang kita tak suka. Maka dengan itu suami perlu membaiki kelemahannya. Berbincanglah suami isteri untuk mengatasi masalah ini. Jangan ikutkan kemarahan dalam hati.
nana
moon_tulip@hotmail.com
ditulis oleh nana pada 2009-07-18 20:50:51
Saya rasa kita perlu memandang diri kita sendiri sebagai isteri. Tanya suami apa perangai kita yang dia tak suka. Isteri kenalah cuba perbaiki kelemahan tersebut. Lepas tu giliran kita pula cakap apa perangai dia yang kita tak suka. Maka dengan itu suami perlu membaiki kelemahannya. Berbincanglah suami isteri untuk mengatasi masalah ini. Jangan ikutkan kemarahan dalam hati.
hamba yg daif
lin@yahoo.com
ditulis oleh hamba yg daif pada 2009-08-10 15:55:36
ntahlah..bila baca crite korang...rasa diri ni bersalah sgt....aku mmg tgh bercinta ngan suami org yg dah ada ank 4...aku pun x tau nape aku jatuh cinta kat dia...yg pasti dia terlalu baik syg kat aku n kluarganya...dia x pernah sembunyikan apa2 pasal kluarganya kat aku n kemana dia pergi bila bercuti...aku leh terima seme 2 walau kdg2 aku tlalu cemburu...ikhlas aku kata..aku terlalu syg dia n kluarganya...aku x nak dia berpisah krn aku..aku rela bermadu tapi dr satu sudut hati aku x snggup utk melukakan hati isteri n ank2nya..aku syg mereka...sumpah...aku terlalu syg dia n kluarganya...pernah aku cuba utk menjauhi diri darinya...tp dia mcm kehilangan arah keje dia abaikan...sy jadi serba salah...utk pengetahauan korang..aku x pernah berjumpa ngan dia walaupun dia berkali2 ajak berjumpa bila dia dtg ke negeri aku...walaupun kdg2 aku teringin sgt nak berjumpa tapi aku lawan hasrat 2 krn x nak melukakan hati isterinya..aku sllu berdoa agar aku diberi jln yg terbaik dlm masalah aku ni....aku pernah mintak no hp isterinya utk berckp...n aku pernah berckp ngan isterinya dr bahasa n tutur caranya aku dpt gambarkan dia sorg isteri yg baik...bertuah dia dpt isteri mcm 2...tp nape aku dia syg?aku sllu bertya apa yg dia mahu dr aku...jwbnya ringkas...dia kata kejujuran, agama n sikap yg ada pada aku...skrg aku buntu...aku syg dia n kluarganya tp dlm keadaan skrg jgk aku x nak kehilangan mereka dr aku..tlglah aku..apakah aku terpaksa berkorban demi kebahagian dia sekluarga...
aku
green_bell83@yahoo.com
ditulis oleh aku pada 2009-09-10 02:11:40
aku nk ckp sikit.aku sedang dlm penyeksaan.aku mencintai suami org.semakin aku cube benci dia semakin dia hampiri aku.aku try untk tdk adakan dia dlm diri aku tp dia ttp ada.byk benda membuatkan dia jdk pilihan aku...entahlah tlg lah aku.....yg paling ptg kami dah sekatil..bantulah aku..
Seiko
ladybird016@gmail.com
ditulis oleh Seiko pada 2009-10-03 02:10:30
Assalammu'alaikum...sekadar berkongsi pendapat sesama umat Islam. Tiada salahnya kalau suami seseorg itu hendak kawin lebih dr 1.Tiada salahnya kalau seseorg perempuan itu hendak menjadi isteri yg ke-2, ke-3 atau ke-4. Agama mengizinkan. Allah mengizinkan. Siapa kita utk menidakkan hukum agama? Siapa kita utk menidakkan Hukum Allah swt?? Kita mencari kasih-sayang, kebahagian, rahmat didlm sesuatu perkahwinan itu.Bukannya sekatil dulu.Tetapi kita wajib ingat, perkahwinan lebih dari 1 itu bukan mudah.Agama telah tetapkan syarat2 tertentu yg perlu dipenuhi oleh si suami. Sekian dulu.
lyna75
donut_lurve@yahoo.com
ditulis oleh lyna75 pada 2010-01-16 17:16:20
dr exp sendiri.bekas suami berkahwin lgi semasa sya sarat preg anak ke4.Hancur luluh hati rmhtgga yg dibina slama 10 thn hilang sekelip mata gara2 perempuan brumur 21 thn.bukan sekali dua dia ada affair tpi sbgai ibu sya cuba bertahan demi ank2.tapi setakat mana hati boleh bertahan kalau orang yg mnjadi ketua dlm rmahtangga dah tak pdli anak istri.tahun ni dah 4 tahun sya bergelar ibu tunggal n alhamdulillah ank2 sya membesar tanpa sebarang mslah n yg sulung mndapat 5A dlm UPSR 2009.Memang perit hidup tapi sebagai Islam sya percaya ada hikmah diatas semua ni.Sya trpaksa brmula dr bwh smula, ddk rmh swa, guna kereta 2nd n berjimat dlm brblanja..gara2 nk tlng suami,nma sya declare bankrap.lelaki mcm ni mmg hidup takkn selamat selamanyer..jadi untk wanita di luar sana yg mnghadapi mslah yg sama kuatkn semangat..pilih jalan yg terbaik.untuk perempuan2 yang suka dgan suami orang sedarlah satu hri nnti kamu akn merasa..what goes around comes around..
mama_syiraahYasamin
umie_khairumie@yahoo.com
ditulis oleh mama_syiraahYasamin pada 2010-01-23 19:36:19
salam...hei ladies...jgn mahu dibilang lemah. tapi jgn la sampai menipu dan menduakan. cukuplah suami kiter sajer yang tak setia. tp tu lah. jgn terlalu syg kerana bisa memakan hati sendiri kalu dilukai. memang cinta satu anugerah Allah.. tapi kalu dah terlalu sgt jatuh cinta bukan cinta namenyer wahai suami...itu nafsu. bukan hak saya nak menghukum para suami,tp ingat pengorbanan isteri. tapi kalu dah ditakdirkan bermadu sang isteri terima dgn hati yang redha...kemenangan selalunya dipihak orang2 yang sabar... doakan kebahagiaan orang lain juga merupakan doa untuk kebahagiaan diri sendiri... berdoa untuk kebinasaan orang lain, terkutuk diri sendiri nanti. sebagai wanita dan juga isteri, saya senantiasa doakan kebahagiaan rakan2 isteri diluar sana... amin.
ntah
putri_aleya888@yahoo.com
ditulis oleh ntah pada 2010-03-25 16:36:24
green, mslh kta sama. :(
ntah
putri_aleeya888@yahoo.com
ditulis oleh ntah pada 2010-03-25 16:40:56
aku rasa bslah sgt..klu aku nekad tglkn dia..masih ada lgkh org lain yg boleh menerima diri ini.
aida
sk25wong@yahoo.com.sg
ditulis oleh aida pada 2010-04-01 15:54:40
ermmm isu ni mmg x akan sudah2.......tggujwb lelki bukan mudah sebenarnya 'mereka' alpa dgn duniawi.... xdpt buat pertimbangan yg 'mereka' tahu nafkah batin tp TAHUKAH 'Mereka' dgn MAKSUD NAFKAH BATIN tu ek? andai kata mereka FAHAM pasti tidak byk kita MENDENGAR ttg MASALAH ini...bg gadis yg masih tercari2,ternanti2,bertanya adakah yg sudi pd diri anda pk kan dgn mggunakn AKAL BKN EMOSI,BKN HATI.... :)
dania
ctdania4032@yahoo.com
ditulis oleh dania pada 2010-05-26 14:37:23
kpa p,puan yg gila laki org tu sedar2 la jgn merosakkan kaum sendri,arini kau ambik laki org esok org ambik laki kau pulak,kau pun bkn muda selamanya mnusia ka mcm tu bini sarat hamil tggu masa diceraikan gara2 g;lila p,puan jalng mcm tu sedar la wahai lelaki kau pun ada adikbradik p,puan sapa tau kena kt btg hidung lak kn bru tau
ila
ila@gmail.com
ditulis oleh ila pada 2010-06-02 09:53:45
dulu aku pernah merosakkan rumahtangga org..terlanjur.. 2 kali menggugurkan kerana malu..tiada jodoh kami berpisah.. 
dan sekarang aku sudah 3 tahun berkahwin.. aku dan suami mahu anak..aku mengandung tetapi keguguran.. 
mungkin kerana dosa kelmarin.. 
dan sekarang semakin hari suami sudah mula dingin terhadap aku..adakah ini BALASAN ALLAH terhadapku.. 
adakah ini semua
liyana
death_remark@yahoo.com
ditulis oleh liyana pada 2010-06-03 15:29:02
PULANGLAH PADA ALLAH.. 
 
SEBELUM DIHALAU PULANG OLEH MALAIKAT MAUT.. 
 
 
bersahabatlah dengan orang2 sejenis yg Allah redhai. 
mintalah ptolongan dengan sabar dan solat.
yana
yanapolaris@yahoo.com
ditulis oleh yana pada 2010-06-16 14:56:56
saya setuju jika para suami ni fikirkan kalau isteri dorang curang, apa perasaan dorang.jgn ingat kaum isteri ni lemah dan tak berguna.syang la isteri tu mcm mula2 bercinta.hargailah isteri.tak pyh buat benda bodoh sebab diri sendiri jgk nti yg susah.
palis2
yani@yahoo.com
ditulis oleh palis2 pada 2010-07-12 23:15:28
pa pndpt korang ttg pmpuan bujang yg jtuh cnta dgn laki org, dan lelaki 2 pun cinta dgan pmpuan 2,mereka tlanjur..c lelaki cerita keaiban istrinya pd kekasihnya. Kononnya dia kwin ngn istrinya d sebabkan agama, dia tnjuk alim la dpn kekasihnya tp tlanjur 2 da bnyk kali? Amcm 2? :upset
me
me24@yahoo.com
ditulis oleh me pada 2010-07-15 03:22:37
Rakan2 (especially para suami), memang dalam islam membenarkan kita untuk berkahwin lebih daripada 1, tapi ingatlah kenapa islam membenarkannya? jawapannya adalah untuk menyelesaikan masalah, bukan untuk menimbulkan masalah..Fikir2kan lah.
akis
noraini_zulkifly@yahoo.com
ditulis oleh akis pada 2010-07-25 20:50:19
null 
mudah2an kalian yang senasib dgnku dpat merenung didri sendiri...lelaki ni semuanya kita bagi tp ttp cari lain...umu muda lak tu cari penganti...benci aku...tp takper...allah tau aku isteri yg teraniaya...mdh2 suami aku dpt melupakan perempuan yg bernama farah yang keje kat esso mobil datin halimah....klu ini jd pada ku suatu hari tak mustahil dia juga merasa klu berkawin kelak....aku kn kuatkan diri n bertawakal yang aku pun lbh baik dari gedik tu... :cry
syasi
syasikala@hotmail.com
ditulis oleh syasi pada 2010-09-02 10:33:02
suami saya affair dgn seorang perempuan yg hodoh. tapi saya rasa dia cinta pada perempuan itu.sejak kebelakangan ini dia tak suka tidur sebelah saya dan suka bergaduh. saya tabahkan hati unt lepaskan dia. dia suami yang curang malahan merosakan nama saya demi perempuan itu.
isteri teraniaya
putri@yahoo.com
ditulis oleh isteri teraniaya pada 2010-09-17 11:30:00
aku sdh berkahwin hpr 3 thun,dulu suamiku hanya kerje kedai biasa saje,skrg msuk 3 thun bekerje dtpt baru government.aku dpt tahu suami ada hubungan dgn bpompuan umur muda dari aku,cantik jugaklah.suamiku sdh mula menyukai pompuan itu.layanan suami pd aku jugak pudar,suram.suami buat endah tak endah saje.suami selalu ckp bohong pd aku.tak jujur dgn aku.aku sygkn suami aku,aku juga sygkn keluarga aku w'pon belom dikurniakan cahayamata.selalu saja bergaduh disbbkn pompuan itu.malah suami menyebelahi pompuan itu.aku kecewa sgt2 dgn suami aku..malah malam raya jugak aku ditinggalkn keseorangan.mujur msh ada family tpt aku mengadu nasib.kenapa zaman sekarang ramai pompuan kat luar sana mengambil kesempatan diats kesenangan org?dulu masa susah semua menjauh tp skrg bla dah senang ckit mengacau rumahtangga org..aku benci akan perempuan yg suka mengacau rumahtangga org..apa kita nak buat dgn perempuan mcm nie eh?tolong bantu saya....apa yg harus saya buat
amir75
amir.zharfan@gmail.com
ditulis oleh amir75 pada 2010-09-28 16:09:24
salam,sy ingin bertanya?apakah hukum jika seorang isteri selalu minta cerai,dan sanggup bayar, berapa kita nak,asalkan ceraikan dia.padahal kita masih sygkan dia lgi,tp skrg dh genap stahun bercerai,x ada bayaran pun dpt?soalnya skrg bukan nk bayaran pun?nk tahu apa hukumnya?dan apakah hukam bercerai secara paksa?pada hal kita masih syg lgi....sbb dia pernah jdi isteri.
mawar
ilya8033@yahoo.com
ditulis oleh mawar pada 2010-11-23 21:20:43
hmmm bila baca masalah ni rasenye masalah ku pula terbalik...dahulu hubgn huby dan aku terlalu dingin..tidur seorg,salu dipersalahkan,sunyi bosan dan keseorangn even huby bukan laki2 yg baran.aku beruntung itu.Dek kebosanan itu aku layari cht dan berkenalan dgn seorg duda ank 1 pada mulany berkongsi pendapat,cite pasai ank dn lama2 kemesraan kmi terjalin.msra dn semkin mesra.sungghpon aku berasa berdosa pda huby dgn perasaan itu.hbgn ku dketahui hby dan aku jlaskan segalanya di ajnjji nk berubah but ntahlah aku dah syg dgn laki2 itu aku takleh lupa dia.dari aku terusan berdosa dgn hby kerana prasaan ku pda laki2 itu adakh aku perlu tggalkan hby demi dia.aku tetp jlnkan tgas ku sebagai ibu dan isteri tapi hatiku cintaku kni shj beralih arah..laki2 itu bnyk mengubah ku lebih yakin,dahulu ku agk tdk jg ketrmpilan tp kini aku sgk mjg ketrmpilanku,segalanya postf seleps mengenali dia.laki2 itu sungguh baik dn andai aku ditinggalkan dia tidk teragk2 untuk menerima ku sebgi wife...Ya Allah payahnya untuk ku buat keputusan ini.....hatiku milik 2 laki2 yang bgtu menyayangiku....
mawar
ilya8033@yahoo.com
ditulis oleh mawar pada 2010-11-23 21:20:43
hmmm bila baca masalah ni rasenye masalah ku pula terbalik...dahulu hubgn huby dan aku terlalu dingin..tidur seorg,salu dipersalahkan,sunyi bosan dan keseorangn even huby bukan laki2 yg baran.aku beruntung itu.Dek kebosanan itu aku layari cht dan berkenalan dgn seorg duda ank 1 pada mulany berkongsi pendapat,cite pasai ank dn lama2 kemesraan kmi terjalin.msra dn semkin mesra.sungghpon aku berasa berdosa pda huby dgn perasaan itu.hbgn ku dketahui hby dan aku jlaskan segalanya di ajnjji nk berubah but ntahlah aku dah syg dgn laki2 itu aku takleh lupa dia.dari aku terusan berdosa dgn hby kerana prasaan ku pda laki2 itu adakh aku perlu tggalkan hby demi dia.aku tetp jlnkan tgas ku sebagai ibu dan isteri tapi hatiku cintaku kni shj beralih arah..laki2 itu bnyk mengubah ku lebih yakin,dahulu ku agk tdk jg ketrmpilan tp kini aku sgk mjg ketrmpilanku,segalanya postf seleps mengenali dia.laki2 itu sungguh baik dn andai aku ditinggalkan dia tidk teragk2 untuk menerima ku sebgi wife...Ya Allah payahnya untuk ku buat keputusan ini.....hatiku milik 2 laki2 yang bgtu menyayangiku....
mia
risyas@ymail.com
ditulis oleh mia pada 2011-04-08 18:06:34
jangan sbb orang ketiga , hubungan yang dulunya bahagia bertukar duka .. fikirkanlah .. kalau dia seorg llk/ perempuan yg baik , x kn dia nk ganggu pasangan org lain ..  
 
kalau dia brni buat mcm tu , inikn pulak bila kita kahwin dengan dia nnti . fikirkanlah . jangan smpai suami / isteri yg d depan mata , yang masih dpt berikan senyuman dan pelukan tinggal di keranda untuk di usung ..  
 
remember the time , u told him/her : 
 
i love u forever .  
 
remember again the time u look at him/her eyes and u say  
 
ill be yours forever .  
 
and please remember again when he/ her told u  
 
i hope u and your love never change until i die in your hug my dear ..  
 
:) :) ;) ;)
noor
noor_haiee@yahoo.com
ditulis oleh noor pada 2011-07-01 04:38:33
salam smua,boleh kah isteri minta cerai dengan suami kerana suami ada perempuan lain dan kerap kali membohongi isteri...
aileen
aleesya_fahmi@yahoo.com
ditulis oleh aileen pada 2011-08-19 13:09:28
sayangi ape yang kite ada..tak semua yang kite inginkan dlm kehidupan nie akn kite dapat..kite tidak pernah memiliki pasangan kite kerana dia milik yg Maha Esa..sabarla,diatas ujianNya..moga kite semua memiliki hati yg penuh dgn ketenangan..Amin..
Awyien
aericawin@yahoo.com.my
ditulis oleh Awyien pada 2011-09-15 21:26:09
Llki mmg dsr xpnh puas....
zawin
zawinnajah@yahoo.com
ditulis oleh zawin pada 2012-01-12 14:57:22
ermmm...sedar la wahai para suami
oren
oren_182@yahoo.com
ditulis oleh oren pada 2012-02-14 10:59:15
emm salam sume,sye pulak dah bkhwin 3 tahun alhamdulilah hubungan sye ngn suami skg ok walaupun bnyk sgt wanita d luar sna yg bminat ngn suami sye,sye pnh tbaca sms tp alhamdulilah stakat ni suami sye masi tabah mghadapi dugaan,n apa2 pun msti suami sye kongsi ngn sye,sye nak nasihatkn kpd wanita dluar sna jika sorang lelaki yg dh bkhwin tlalu baik ngn kte jgn tlalu dlayan kcian para istri2 mreka.kta sma2 pompuan xkn x phm prasaan wanita,kte kene paham maklumla lelaki ni klo dah di layan mreka syok tp sbenarnya kbnyakan lelaki yg dah bkhawin sygkn ank dan istri mereka cuma kekadang tu mereka x dpt nak kawal nafsu,manusia xpnh lepas dr buat ksilapan.para istri jg kene tabah dan bsabar terima kelemahan suami sllu doakn suami agr sntiasa mnyangi kite,buka pintu hati kete agar sntiasa maafkn suami kerana syurga kita dibawah telapak kaki suami semua yg tjadi pasti ade hikmah di sebalik.dan para waNIta yg bminat dgn suami org cubala blajar utk mncari lelaki bujang dluar sna insyallah pasti akn lbih bahagia.hidup bmadu bukan senang perasaan cemburu pasti akn mnyelubungi spanjang perkhwinan impak dr cemburu pasti akn slalu blaku pergaduhan so pikir2 kanla.

Berikan Komen
Nickname:
Email:
Telefon:
:Untuk mendapat pemberitahuan email jika ada komen terbaru.
BBCode:Web AddressEmail AddressBold TextItalic TextUnderlined TextQuoteCodeOpen ListList ItemClose List
Komen:



This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net)
Taip huruf atau nombor yang anda nampak dalam gambar (5 character). Anda boleh taip huruf besar atau kecil (not case sensitive)

Jika anda menyukai artikel ini. Sila klik "Like" :

 
 

Iklan

Koleksi Pengantin Aryani
Baju kurung moden French Lace yang dilitupi dengan tudung sesuai dipadankan semasa majlis akad nikah...dan nampak lebih ... >> lagi
Baju kurung moden French Lace yang dilitupi dengan tudung sesuai dipadankan semasa majlis akad nikah...dan nampak lebih ayu lagi dengan hasil sentuhan solekan natural oleh aryani bridal..

Shout it!

Nick:

Message:

Peti Undi

Adakah isteri / suami anda merupakan cinta pertama anda?
 

Kisah Cinta Pilihan

Cinta Ke Hujung Nyawa
Kisah cinta kami bermula 5 tahun lepas, iaitu pada akhir Disember 2003. Kami bersahabat setahun sebelum tahun tersebut melalui email dan telefon. Kami tidak pernah berjumpa selama setahun, dan pada akhir tahun 2003 kami berdua mengagahkan diri untuk mengatur s
>>lagi mengenai kisah cinta mereka

Himpunan Koleksi Kisah Cinta

Who's Online

We have 67 guests online

Facebook