Login / Daftar ke Pengantin.com.my




Lupa kata laluan?

Daftar sekarang

Iklan kahwin - iklankan butik perkahwinan anda
 
Min And The Makeup
untuk maklumat lebih lanjut, sila ke http://minandmakeup.wordpress.com!... >> lagi
untuk maklumat lebih lanjut, sila ke http://minandmakeup.wordpress.com!

Kisah Cinta Seorang Suami

Attention, open in a new window. | Print | E-mail

User Rating: / 54
PoorBest 

Artikel cinta ini berdasarkan kisah yang benar.

Dilihat dari usia beliau sudah tidak muda lagi, usia yang sudah senja bahkan sudah mendekati malam. Masa Pak Suyatno, 58 tahun ke sehariannya diisi dengan merawat isterinya yang sakit. isterinya juga sudah tua. Mereka  berkahwin sudah lebih 32 tahun.

Mereka dikurniakan 4 orang anak .......di sinilah awal cubaan menerpa, setelah isterinya melahirkan anak ke empat .........
tiba-tiba kakinya lumpuh dan tidak boleh digerakkan. Hal itu terjadi selama dua tahun.

Menginjak tahun ke tiga seluruh tubuhnya menjadi lemah bahkan terasa tidak bertulang  lidahnyapun sudah tidak mampu digerakkan lagi.

Setiap hari Pak Suyatno memandikan, membersihkan kotoran, menyuapkan, dan mengangkat isterinya ke atas tempat tidur.      
Sebelum berangkat ke tempat kerja dia meletakkan isterinya di hadapan TV supaya isterinya tidak berasa kesunyian.

Walau isterinya tidak dapat bercakap, tapi dia selalu melihat isterinya tersenyum, dan Pak Suyatno masih berasa beruntung kerana tempat kerjanya tidak begitu jauh dari rumahnya, sehingga siang hari dia boleh pulang ke rumah untuk menyuapi isterinya makan. Petangnya dia pulang memandikan isterinya, mengganti pakaian, dan selepas maghrib dia temankan isterinya menonton tv sambil bercerita apa sahaja yang dia alami seharian.

Walaupun isterinya hanya mampu memandang (tidak mampu memberikan respons ), Pak Suyatno sudah cukup senang bahkan dia selalu menggoda dan bergurau dengan isterinya setiap kali menjelang tidur.

Rutin ini dilakukan Pak Suyatno lebih kurang 25 tahun. Dengan sabar dia merawat isterinya bahkan sambil membesarkan ke empat buah hati mereka, sekarang anak-anak mereka sudah dewasa tinggal si bungsu yang masih kuliah.

Pada suatu hari ke empat anak Suyatno berkumpul di rumah orang tua mereka sambil menjenguk ibunya. Kerana setelah menikah mereka tinggal dengan keluarga masing-masing.

Dan Pak Suyatno tetap merawat ibu kepada anak-anaknya, dan yang dia inginkan hanya satu:  semua anaknya berjaya.

Dengan kalimat yang cukup hati-hati anak yang sulung berkata : "Pak kami ingin sekali merawat ibu ... Semenjak kami kecil kami melihat bapak merawat ibu dan tidak ada sedikit pun keluhan keluar dari bibir bapak, bahkan bapak tidak izinkan kami menjaga ibu."

Dengan air mata berlinang anak itu melanjutkan kata-katanya .........

"Sudah yang kali keempat kami mengizinkan bapak menikah lagi,  kami rasa ibupun akan mengizinkannya. Bila papak akan menikmati masa tua bapak dengan berkorban seperti ini .....
kami sudah tidak sampai hati melihat bapak begini... kami berjanji akan merawat ibu dengan sebaik-baiknya secara bergantian," ujar anaknya yang sulung merayu.

Pak Suyatno menjawab hal yang sama sekali tidak didugaoleh anak-anaknya.

"Anak-anakku. .... jikalau  hidup di dunia ini hanya untuk nafsu.... mungkin bapak akan berkahwin lagi.... tapi ketahuilah dengan adanya ibu kalian di sampingku... . itu sudah lebih dari cukup.  Dia telah melahirkan kalian..."
Sejenak kerongkongannya tersekat..."Kalian yang selalu kurindukan hadir di dunia ini dengan penuh cinta
yang tidak dapat dinilai dengan apapun.Cuba kalian tanya ibumu apakah dia menginginkan keadaannya seperti Ini ?

Kalian menginginkan bapak bahagia .... Apakah batin bapak dapat bahagia meninggalkan ibumu dalam keadaannya seperti sekarang ?

Kalian menginginkan bapak yang masih diberi Allah kesihatan yang baik dirawat oleh orang lain .......bagaimana dengan ibumu yg masih sakit ?

Sejenak meledaklah tangis anak-anak pak Suyatno...Merekapun  melihat butiran-butiran kecil jatuh di pelupuk mata ibunya... Dengan pilu ditatapnya mata suami yang sangat dicintainya itu...

Sampailah akhirnya Pak Suyatno diundang oleh salah satu stesen TV swasta untuk menjadi panel jemputan acara Bimbingan Rohani Selepas subuh dan juru acara pun mengajukan pertanyaan kepada pak suyatno...

Kenapa bapak mampu bertahan  selama 25 tahun merawat Isteri yang sudah tidak mampu berbuat apa-apa?

Ketika itu pak Suyatno pun menangis....tamu yang hadir di studio yang kebanyakan kaum ibu pun tidak mampu menahan haru...

Disitulah Pak Suyatno bercerita...Jika manusia didunia ini mengagungkan sebuah cinta  tapi dia tidak mencintai kerana Allah  maka semuanya akan luntur...

Saya memilih isteri saya menjadi pendamping hidup saya .......Sewaktu dia sihat diapun dengan sabar merawat saya... Mencintai saya dengan sepenuh hati zahir dan batinnya  bukan dengan mata kepala semata-mata. .. dan dia memberi saya 4 orang anak yang lucu dan baik-baik...

Sekarang dia sakit berkorban untuk saya kerana Allah... Dan itu merupakan ujian bagi saya.

Sihat pun belum tentu saya mencari penggantinya. .. apalagi dia sakit ...  Setiap malam saya bersujud dan menangis dan saya mengadu kepada Allah di atas sajadah supaya meringankan penderitaan isteri saya.

Dan saya yakin hanya kepada Allah tempat saya mengadukan rahsia dan segala kesukaran saya...kerana DIA maha Mendengar... .

 

Adakah anda sanggup berkorban sebegini demi cinta?


Bookmarks ~ Kongsi ::

Komen
eza88
eza88smtl@yahoo.com
ditulis oleh eza88 pada 2009-01-15 10:03:57
alhamdulilah sekiranya setiap manusia di dunia nie mempunayai tafsiran yg sama ttg cinta seperti pak suyatno...rasenya mkn kurng la kes2 pnceraian berlaku di negara kite nie...pasti intitusi kekeluargan di negara kite mkn kukuh dan yang pastinya kurangnya mslh sosial d klngan ank muda dan pasti akn mempngaruhi jenrasi akn dtg
permata
permata_acunnya@yahoo.com
ditulis oleh permata pada 2009-02-12 17:02:46
null 
 
indahnya cinta itu...
qistina
fienaz_haziq92@yahoo.com.my
ditulis oleh qistina pada 2009-02-14 09:32:08
itulah cinta sejati,bkan krana nafsu semata2
mamaMia
moleq07@yahoo.com
ditulis oleh mamaMia pada 2009-02-18 21:04:52
Andai ada lg suami sebegini pd zaman skrg...
payed
farid6796@yahoo.com
ditulis oleh payed pada 2009-02-21 18:25:41
:cry Ya Allah,beruntung nya daku sekiranya dikurniakan Petunjuk,untuk membimbing sekelian orang di sekelian ku.Ya, cinta abadi hanya milik Allah swt.
payed
farid6796@yahoo.com
ditulis oleh payed pada 2009-02-21 18:25:52
:cry Ya Allah,beruntung nya daku sekiranya dikurniakan Petunjuk,untuk membimbing sekelian orang di sekelian ku.Ya, cinta abadi hanya milik Allah swt.
ashyuk
cahayakerinduan
ditulis oleh ashyuk pada 2009-02-21 18:33:07
suka sgt ngan citer pak suyatno ni... 
harap2 dapat someone yg macam pak suyatno ni...ya allah, kurniakanlah aku cinta yang sejati daripada seseorang yang sangat mencintai-Mu...
anis
lya_anis@hotmail.com
ditulis oleh anis pada 2009-02-24 13:41:59
masih adakah lelaki seperti itu di zaman skrg.. 
bersyukur ke hadrat illahi andai ditemukan..
Thira
t_sara73@yahoo.com
ditulis oleh Thira pada 2009-02-26 15:10:54
terharu ngan citer ni.alangkah btuahnya kita sbg wanita kerana adnya sang pencinta sperti pak suyatno.Ya Allah,berkatilah hubungan ku n bakal suamiku..semoga suamiku nnt menyintaiku seperti mana pak suyatno mnyintai isterinya
adeq
adek_conan@yahoo.com
ditulis oleh adeq pada 2009-02-28 17:04:08
alangkah bertuahnye anak dan isteri dpt suami dan ayah yg setia sanggup korban segalanye demi org yg de syg....semoga sy akn dapat suami yg mulia cam tuh...aminnnn!!! :D
ade
naidafirdaus@yahoo.com
ditulis oleh ade pada 2009-03-02 19:31:13
subhanallah...seandainya....
kyrel
kyrel86@yahoo.com
ditulis oleh kyrel pada 2009-03-06 17:04:43
;) caaaaaayaaaaaalaaaahhhhhhhh.........
kirana
eemukhriz@yahoo.com
ditulis oleh kirana pada 2009-03-07 10:29:38
kagum giler la dgn pak suyatno..macam ni la lelaki idaman wanita..bukan lelaki yang tabik dada tunjuk yang dia boleh apa yg dia suka tanpa memikirkan hati n perasaan kaum wanita.wa caya la klu ade lelaki mcm pak suyatno ni. :eek
rezx
asbi_kdh@yahoo.com
ditulis oleh rezx pada 2009-03-09 22:03:47
mmg mengagumkan...Ya Allah..berilah aku kekuatan seperti lelaki dalam cerita ini...
Arni
Arni045@kedaimelayu.ning.com
ditulis oleh Arni pada 2009-03-13 23:01:35
Alhamdulillah...kehidupan yang bahagia
kasih
cnojem@yahoo.cm.my
ditulis oleh kasih pada 2009-03-19 00:54:24
syukur Tuhan..bila i baca artikel nie...saya teringat my colleque yg serupa dgn kisah ini..moga ditabahkan hatinya dan ringankan derita suami isteri ini
ida
shahida@bph.gov.my
ditulis oleh ida pada 2009-03-19 13:13:47
terharunyer....
wina
karas.sedap@yahoo.com
ditulis oleh wina pada 2009-03-19 22:08:20
ader g ker suami sebaik ni.......
dd shaura
ddshaura@gmail.com
ditulis oleh dd shaura pada 2009-03-20 13:52:53
alhamdulillah masih ada lagi insan sebegini..alangkah indah nya dunia jika di jaga sebegini skali dan ada insan yang mnyanjungi pngorbanan seorang isteri..susah nak dapat macam ni zaman skang ni..apapun smuanya berbalik pada soal hati..klu kita sedar apa yg dlakukan demi allah, insyaallah akan diberi hidayah kelak..
alleya
alleyaNAJWA@yahoo.com
ditulis oleh alleya pada 2009-03-25 20:13:02
ya ALLAH..semoga suamiku akan sebaik suami yg kau kurniakan kepada wanita ini..aminn
alleya
alleyaNAJWA@yahoo.com
ditulis oleh alleya pada 2009-03-25 20:14:38
ya ALLAH..semoga suamiku akan sebaik suami yg kau kurniakan kepada wanita ini..aminn 
 
dan semoga aku layak menjadi isteri yg begitu di kasihi oleh suamu ku..insyaALLAH
REENKP2
reenkp2@yahoo.com.my
ditulis oleh REENKP2 pada 2009-03-26 13:56:31
MEMANG TERHARU....SANGAT TERHARU ... JIKA WUJUD CINTA YANG BEGINI AGUNG DALAM RUMAHTANGGA, PASTI ALLAH AKAN MEMBERI RAHMAT DAN KEGEMBIRAAN BUAT YANG SANGGUP BERKORBAN WALAUPUN DIA MENANGGUNG RIBUAN BEBAN PASTI DIA AKAN SENTIASA GEMBIRA DAN TENANG HIDUPNYA.DAN KEPADA MEREKA YANG HIDUP DALAM KESENANGAN BELUM TENTU BOLEH BAHAGIA SEPERTI BELIAU... :grin :grin :grin :) :) :) :)
ika_aemie
ika_aemie@yahoo.com
ditulis oleh ika_aemie pada 2009-03-31 10:33:10
Terharu sy baca kisah ni...semoga sy menjumpai insan seperti ini..Amin.
wanie
warnie_b@yahoo.com
ditulis oleh wanie pada 2009-04-02 16:34:03
salam...secara x sgaja aku membuka n membacanye...namun aku dpt rasakan betapa agungnye CINTE nye i2...Alhamdulillah,namun hatiku tertanye2 masih adakah insan yg mulia sepertinye lg waktu n zaman ini????????null
dahlina
mujadilah_16@yahoo.com
ditulis oleh dahlina pada 2009-04-05 16:48:27
Ya Allah..Engkaulah yang menganugerahkan cinta dan Engkau juala yang layak menerimanya :sigh :( :cry
yusuf
yusuf@yahoo.com
ditulis oleh yusuf pada 2009-04-09 08:12:48
air mata ku berlingangan membaca cerita ini.tak puas aku membaca cerita ini.pak suyatno aku selalu tertanya tanya adakah aku sanggup melakukan seperti mu.Inilah hebatnya cinta jika mencintai Allah yang maha agung.
yusuf
yusuf@yahoo.com
ditulis oleh yusuf pada 2009-04-09 08:13:02
air mata ku berlingangan membaca cerita ini.tak puas aku membaca cerita ini.pak suyatno aku selalu tertanya tanya adakah aku sanggup melakukan seperti mu.Inilah hebatnya cinta jika mencintai Allah yang maha agung.
are_da87
syuhada_areda2000
ditulis oleh are_da87 pada 2009-04-09 13:29:38
terharunyer... ;)
fid_luq09
akimz76@yahoo.com
ditulis oleh fid_luq09 pada 2009-04-15 09:17:19
masyaAllah...Subhanallah...sgt mengkagumkan cinta pak suyatno pd isterinya.sy rasa besyukur membaca kisah ini.moga ia menjadi motivasi utk sy menjadi spt pak suyatno.
bety
azie_naz88@yahoo.com
ditulis oleh bety pada 2009-04-22 03:12:25
moga aku dipertemukan jodoh yang baik seperti pak suyatno..insyaallah..
nurul
nawaitukami@yahoo.com
ditulis oleh nurul pada 2009-04-22 16:41:35
sedih bile dgr cite nie... 
alangkah bahagia nye idup lau dpt jmpe gan pasangan cm pak suyatno... 
cinta kekal hingga ke usia tua...susah nak dapat cinta agung cm 2... 
moga sya akan berjmpe cinta seperti ini...yang ikhlas...jujur..setia..InyakAllah....
nurul
nawaitukami@yahoo.com
ditulis oleh nurul pada 2009-04-22 16:41:50
sedih bile dgr cite nie... 
alangkah bahagia nye idup lau dpt jmpe gan pasangan cm pak suyatno... 
cinta kekal hingga ke usia tua...susah nak dapat cinta agung cm 2... 
moga sya akan berjmpe cinta seperti ini...yang ikhlas...jujur..setia..InyakAllah.... :)
nani
nani_arahman@yahoo.com.my
ditulis oleh nani pada 2009-04-24 10:48:00
sedih,sedih betoi,bila baca citer pak suyatno tu.Baik betoi orgnya.doaku supaya suamiku menjadi seperti pak suyatno,InsyAllah.
halizaf
ziela7884@yahoo.com.my
ditulis oleh halizaf pada 2009-04-28 17:44:20
Subhanallah... begitu kasih dan sayangnya pak suyanto terhadap isterinya. terkedu saatku membaca ceritanya sehingga mengalir air mataku. begitu sabar dan tabahnya hati pak suyanto menjaga isterinya. semoga suamiku juga akan menjadi pak suyanto yang sentiasa menyayangi diriku... inilah buktinya cinta yang berlandaskan mahabbatillah.... null :) :) :)
aulia aryana
aulia_aryana@yahoo.com
ditulis oleh aulia aryana pada 2009-04-30 22:33:08
tharunya dgr ksh ni... 
:cry ....moga aku antara yg terpilih tuk dpt suami mcm ni.....ameen.
dinie
dinie_7778@yahoo.com.my
ditulis oleh dinie pada 2009-05-05 13:29:03
Alhamdullillah...ku memanjatkan kesyukuran pada ALLAH menghadiahkan ku seorang suami walau hanya mpunyai sdkt keperibadian seperti pak suyatno.Dia mahu menerima ku seadanya tanpa mengira nafsu, kecantikan dan harta benda...semoga ALLAH mencucuri rahmat serta memberi kberkatan ke atas istana yg dibina atas dasar cinta ini..amin.
dinie
dinie_7778@yahoo.com.my
ditulis oleh dinie pada 2009-05-05 13:29:51
Alhamdullillah...ku memanjatkan kesyukuran pada ALLAH menghadiahkan ku seorang suami walau hanya mpunyai sdkt keperibadian seperti pak suyatno.Dia mahu menerima ku seadanya tanpa mengira nafsu, kecantikan dan harta benda...semoga ALLAH mencucuri rahmat serta memberi kberkatan ke atas istana yg dibina atas dasar cinta ini..amin. :p :)
alfaizuwa
alfaizuwa85@yahoo.com.my
ditulis oleh alfaizuwa pada 2009-06-24 22:02:25
em..terharu bce cte ni..moga bakal suamiku mcm tu jgk..msti bahagia dunia akhirat..YA ALLAH MOGA BAKAL SUAMIKU TERIMAKU SEADANYA..AMIN..
anna
elsha_nes@yahoo.com
ditulis oleh anna pada 2009-07-05 22:27:23
:cry :cry :cry :cry terharu nya.... semoga Allah mengurniakan aku dengan perasaan yang sama terhadap suamiku..... kerana aku tahu cinta untuk suamiku bukan hanya nafsu semata tetapi kerana hati dan jiwaku hanya untuknya....
ROSLINDA
purpleviolet_22@yahoo.com.my
ditulis oleh ROSLINDA pada 2009-07-11 22:00:03
sungguh terharu dengan cerita pak suyatno nie..ku doakan moga suamiku sanggup bekorban jiwa dan raganya demiku dan ank2..berbahagialah sesiapa yg mendpt suami sesetia pak suyatno.moga penderitaan isterinya akan segera berakhir..
mumyrock
royalfamz05@hotmail.com
ditulis oleh mumyrock pada 2009-07-12 17:32:53
suami yg baik....jika aku punya suami begini aku bersukur
ketam
ketambatu@yahoo.com
ditulis oleh ketam pada 2009-07-15 21:45:32
:) mudahan akan lebih ramai kaum adam seperti pak suyanto.... malangnya dunia skrg mustahil akan ada lagi seperti pak suyanto. mudahan suamiku boleh menjadi sprt pak suyanto.. tetapi mungkin tidak...
ida
tsyah81@yahoo.com.my
ditulis oleh ida pada 2009-07-31 14:41:25
satu dalam sejuta.........itu la yg kaun hawa inginkan sebenarnya,bukan kemewahan ,tp keikhlasan dan pengorbanan dr kaum adam.
ayu
ayu_sting0707@yahoo.com
ditulis oleh ayu pada 2009-08-05 14:41:42
cinta yang suci terlalu indah.. semoga tabah menghadapi hidup ini yang penuh dengan cabaran
wawa
nurdalina85@yahoo.com.sg
ditulis oleh wawa pada 2009-08-06 07:32:22
terharunye...semoga bakal suami aku pun mcm pak suyanto :) ..dan yang lbh pntg, sblm kte nk bakal suami kte baik...kte pun kne baik gak...ikhlas dalam segalanya :grin
fiza_ayie
sandwivh_star91@yahoo.com
ditulis oleh fiza_ayie pada 2009-08-15 15:26:53
ya ALLAH,,berikanlah aku kekasih yang akan menerima seadanya aku,, 
terharunye jikaau aku menjadi isteri pak suyanto.. :)
fiza_ayie
sandwich_star91@yahoo.com
ditulis oleh fiza_ayie pada 2009-08-15 15:27:02
ya ALLAH,,berikanlah aku kekasih yang akan menerima seadanya aku,, 
terharunye jikaau aku menjadi isteri pak suyanto.. :)
dolly_doll
Dalilarosli_hotmail.com
ditulis oleh dolly_doll pada 2009-08-17 11:47:15
cayalaa
lina
najla3008@yahoo.com.my
ditulis oleh lina pada 2009-08-21 12:30:41
emmm..bahagianya bersuamikan insan seperti itu... 
kisah cinta yang sangat indah..
hafida
daiah89@yahoo.com
ditulis oleh hafida pada 2009-08-25 13:55:57
sejenak terbaca lidah ku kelu untuk melafaz kata...terharu dengan pengorbanan si suami terhadap isteri...moga diriku dikurniakan jodoh sepertinya...terime ku seadanya..amin.... :) :cry
kiki
balqis119@yahoo.com.my
ditulis oleh kiki pada 2009-09-06 14:23:37
tiada bahasa seindah ukiran jiwa yang dapat ku nyatakan... 
alangkah bahagianya bersuamikan insan aeperti ini yang susah ditemui pada masa kini.. 
kisah cinta yang sgt sedih... 
tersentuh hati... :)
syera
syera_syakira@yahoo.com
ditulis oleh syera pada 2009-09-18 09:06:43
:cry harp2 aku dpt suami mcm pak suyatno.. :)
EZYRA
EZYRA_1706@YAHOO.COM.MY
ditulis oleh EZYRA pada 2009-09-18 16:03:18
:cry  
SYUKUR SANGAT KALAU DAPAT SEORANG LELAKI YANG MENGHARGAI KITA BEGITU SEKALI
sham
diesyam@yahoo.com
ditulis oleh sham pada 2009-09-27 09:44:03
:) alhamdulilah..semoga kisah itu menjadi ikutan bukan hanya mennjadi igauan semata mata..dalam masa yang sana kita kena ingat kejujuran dan keikhlasan adalah paksi kekuatan sesebuah..ikatan..selain memohon keredaan ilahi...
mummyayu
mummyayualwizz@gmail.com
ditulis oleh mummyayu pada 2009-09-30 16:09:52
alangkah bagus jika semua manusia berfikir begitu..amin
joe
ushya_yukaten@yahoo.com
ditulis oleh joe pada 2009-11-07 11:46:03
salam.. 
allhamdulillah kesabaran seorang lelaki yang bergelar suami n ayah patut kita jadikan tauladan terutama pada dri saya sendiri.saya bukanlan baik sangat sebagai seorang lelaki yang penuh dengan kelemahan n kekurangan. 
tahun hadapn insyallah kalu xder per2 saya akn mendirikan rumah tangga.insyallah saya akan cuba membahagiakan isteri n ank2 kami selagi nyawa saya berada dalam jasad saya bebekalkan kesabaran n ketaqwaan sebagai seorang hamba Allah swt..insyallah
tash.roxx
tash.roxx@yahoo.com
ditulis oleh tash.roxx pada 2009-12-16 16:56:04
baguss la kalu semua insan bergelar lelaki setia seprti pak styano
hidayah
hanania_1302@yahoo.com
ditulis oleh hidayah pada 2010-02-25 10:54:41
masya-allah..besar sungguh pengorbanan yang diberikan oleh seorang suami terhadap isterinya..semoga Allah melembutkan hati suamiku dan semoga dia dapat menjadi suami yang soleh dan bertanggungjawab yang akan memimpin kami isteri dan anaknya ke jalan-Mu..insya-allah...amin..
aiin
cok_giler@yahoo.com.my
ditulis oleh aiin pada 2010-04-27 22:59:56
xsgka msh da lg cnte yg sjati.....sdihnyer..sy nk jd mcm suyatno...
lin akim
tempoyak_boboy@yahoo.com
ditulis oleh lin akim pada 2010-05-05 16:57:06
syukurnye kalo sume kaum adam bersikap seperti pak 
suyatno.. 
ya allah buka kn lah hati sume laky agar brsikap begini..amin..
Udda
Pu3_earul88@yahoo.com.my
ditulis oleh Udda pada 2010-05-26 21:09:40
Btape indhnye cnte n ksih syg pak suyant0 trhdap istri dìe..bruntungnye klu kte mmpunyai bkal suami sprt pak suyant0 2..agr dgn stiap pg0rbnan die dpt dnilai stiap manusia yg mmbce artikel ni..byk pngajarn drpdnye
urena
lover_sagiyt@yahoo.com.my
ditulis oleh urena pada 2010-06-25 09:06:52
best giler cite ni.. terharu sngt2.. masih adakh d dunia ni yg mmpunyai sikap sprti ini.. mungkin ada, tp 1 dlm sjuta...alangkah indahnye jika kita d cintai sma sprti ini... :) :) :) :) :) :)
fieqah
fieqah_koreangirl@yahoo.com
ditulis oleh fieqah pada 2010-08-26 01:11:24
bez sgt3..moga ku dpt jodoh cam tue la....hehehe :zzz
kamarul
awang_5717@yahoo.com
ditulis oleh kamarul pada 2010-12-01 14:56:49
ni lah di namanan pengorbanan sesorg suami trhadap istrinya..heheheh :grin
iesha_khalid140410
ochagurlz@yahoo.com
ditulis oleh iesha_khalid140410 pada 2010-12-04 10:19:04
Sungguh terharu....& kagum dengan care die...keagungan cinta die..ade kah lagi kat dunia nie insan seperti die...insan yang mengerti ape itu cinta.. :)
winda yeni
winda87_cantik@yahoo.co.id
ditulis oleh winda yeni pada 2011-01-03 21:48:24
muda2n saya mndaptkan calon suami seperti pak suyatno, amiiiiiiiiiiiiiiiiiinnnnnn!!!!!!!!!1 :sigh
maisarah
fadilahmatyusof@gmail.com
ditulis oleh maisarah pada 2011-02-02 22:33:58
semoga suami ku juga tergolong di dalam warga suami yang sanggup berkorban untuk kebahagian bersama hingga akhir hayat. dengan izin mu ya allah..

Berikan Komen
Nickname:
Email:
Telefon:
:Untuk mendapat pemberitahuan email jika ada komen terbaru.
BBCode:Web AddressEmail AddressBold TextItalic TextUnderlined TextQuoteCodeOpen ListList ItemClose List
Komen:



This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net)
Taip huruf atau nombor yang anda nampak dalam gambar (5 character). Anda boleh taip huruf besar atau kecil (not case sensitive)

Jika anda menyukai artikel ini. Sila klik "Like" :

 
 

Iklan

Bridal Make up (Fiza)
Saya menyediakan khidmat andaman atau makeup kepada bakal - bakal pengantin yang ingin melangsungkan perkahwinan. Di sam... >> lagi
Saya menyediakan khidmat andaman atau makeup kepada bakal - bakal pengantin yang ingin melangsungkan perkahwinan. Di samping itu juga saya menyediakan service andaman atau makeup untuk majlis keramaian seperti dinner, photoshoot dan lain-lain. Sekiranya anda berminat untuk menggunakan khidmat saya sila hubungi saya di talian 0196649422 or 0126063006

Shout it!

Nick:

Message:

Peti Undi

Adakah isteri / suami anda merupakan cinta pertama anda?
 

Kisah Cinta Pilihan

Cinta Ke Hujung Nyawa
Kisah cinta kami bermula 5 tahun lepas, iaitu pada akhir Disember 2003. Kami bersahabat setahun sebelum tahun tersebut melalui email dan telefon. Kami tidak pernah berjumpa selama setahun, dan pada akhir tahun 2003 kami berdua mengagahkan diri untuk mengatur s
>>lagi mengenai kisah cinta mereka

Himpunan Koleksi Kisah Cinta

Who's Online

We have 73 guests online

Facebook